Welke banden hebben een kortere remweg? Nieuwe zomerbanden of oude zomerbanden?

In de formule 1 rijden ze bij droge races op banden zonder profiel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Banden zonder profiel hebben een betere remweg omdat ze meer contact met de weg maken. Maar zodra er een beetje water op de weg ligt loop je zonder profiel kans op aquaplaning, wat natuurlijk gevaarlijkis.