ik moet mijn rijbewijs nog halen, maar wat kost een autoverzekering ik ben 19 jaar

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Op deze vraag kan natuurlijk geen direct antwoord gegeven worden.

Wel kan ik uit eigen ervaring vertellen (ben nu zelf net 20 en rij 2 jaar eigen auto) dat ik mijn eerste auto uit 1994 met een nieuwwaarde van 22.000 euro voor 55 euro per maand verzekerd had.

Maar je hebt ook auto's die je kunt verzekeren voor 45 per maand als beginnend bestuurder.

Mocht je zelf een auto in zicht hebben die je wel zou willen hebben zou ik Independer aanraden (zie bron). Dat is een onafhankelijke verzekeringsvergelijker. Dan kun je zelf uitzoeken welke verzekeringsmaatschappij voor jou het voordeligst is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ligt helemaal aan wat je voor auto koopt en wat voor verzekering je er op afsluit.
zonder details te weten kan ik alleen maar zeggen tussen 100 en 5000 euro per jaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Globaal gezien is een autoverzekering 10% van de nieuwwaarde van de auto...

Maar de autoverzekering is er al vanaf een 400 euro per jaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan welke auto je koopt. Voor de kleinste auto's betaal je ongeveer 50 euro per maand plus eenzelfde bedrag voor wegenbelasting maar dat is per kwartaal (dus ongeveer 15 euro per maand). Je leeftijd speelt verder geen rol qua verzekering, wel het aantal schadevrije jaren wat als je jong bent nautuurlijk heel weinig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik betaal zelf € 400 per jaar. Je kan tegen die tijd op internet éen vinden, er zijn altijd aanbiedingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou, en een verzekring afsluiten kan ook in éen dag, als het moet
Om een globale indicatie te krijgen kun je online een premie berekenen (even google op online premie autoverzekering), aangenomen dat je een beetje weet welk type auto je gaat kopen en of je deze all-risk of WA zult verzekeren. Let er op dat de premie die je ziet inclusief assurantiebelasting en verdere kosten is.

Wees in ieder geval niet zo 'slim' om de auto te verzekeren op een ouder familielid, daardoor kun je flink in de ellende belanden.

Succes met je rijlessen en goed dat je je vooraf oriënteert op de kosten die een auto met zich meebrengt, want het blijft een dure hobby.
paulus811
14 jaar geleden
Ha, die Groenland;

In aanvulling op wat hierboven allemaal al is genoemd; misschien heb je een paar jaar brommer gereden. In dat geval wil de maatschappij die je brommer verzekerde nog wel eens korting geven. Maar de hoofdzaak blijft de nieuwwaarde en het soort auto dat je gaat verzekeren; alles wat snel, duur, sportief of exclusief is zal voor een beginnend bestuurder schrikbarend duur zijn om te verzekeren. Het slimste is het dus om eerst een paar jaar in een kleinere, veel verkochte auto te gaan rijden en zo wat no-claimkorting op te bouwen. Een klassieker is ook geen optie, want daarbij worden allerlei extra eisen gesteld, waaronder een minimum leeftijd van meestal ten minste 24 jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een oldtimer koopt heb je een wa verzekering voor 80 euro per jaar