Hoe kan ik controleren of het koelvloeistof is voor de radiator of ruitenwisser antivries?

Ik heb vloeistof staan waarvan ik niet meer weet wat erin zit of koelvloeistof of ruiten wisser antivries.
Kan ik dat aan de kleur zien of ruiken?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik weet niet meer wat het is, koelvloeistof of ruiten wisser antivries.De kleur is blauw.
Kan ik dat aan de kleur zien of ruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
5K
jc54
12 jaar geleden
Een radiator is van de verwarming in huis, in de auto spreken we van een radiateur. Maar het is evengoed een warmtewisselaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In al mijn bescheidenheid, meen ik te weten dat radiotor ook een goede benaming is voor radiateur evenals carburator en carburateur.

Het beste antwoord

Koelvloeistof is wat vetter dan ruitenvloeistof, maar bij twijfel gewoon wegdoen en niet gebruiken. Als het verkeerd gebruikt word kan je meer beschadigen. Koelvloeistof ipv ruitenvloeistof geeft vette ramen en ruitenvloeistof in je radiator kan op beschadigingen uit komen.

Dus gewoon weggooien en voor paar euro geen risico nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Even een héél klein druppeltje proeven, is het zoet dan is het koelvloeistof. Je kunt het ook ruiken, ruikt iets spiritus-achtig dan is het ruitenspoeiervloeistof.
jc54
12 jaar geleden
Blauw is meestal wel ruitenantivries. De geur is zoals al gemeld wat spiritusachtig. Koelvloeistof is wat vettiger en minder vluchtig. Bij twijfel maar niet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In deze catogorie min ik niet graag maar hier een verdiende min. Het antwoord was reeds gegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is wederom geen antwoord wat je van een "kennispartner"verwacht !
Blauw is meestal wel ruitenantivries, pfff laat me niet lachen zeg