Hoe kan ik controleren of het koelvloeistof is voor de radiator of ruitenwisser antivries?

Ik heb vloeistof staan waarvan ik niet meer weet wat erin zit of koelvloeistof of ruiten wisser antivries.
Kan ik dat aan de kleur zien of ruiken?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik weet niet meer wat het is, koelvloeistof of ruiten wisser antivries.De kleur is blauw.
Kan ik dat aan de kleur zien of ruiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Koelvloeistof is wat vetter dan ruitenvloeistof, maar bij twijfel gewoon wegdoen en niet gebruiken. Als het verkeerd gebruikt word kan je meer beschadigen. Koelvloeistof ipv ruitenvloeistof geeft vette ramen en ruitenvloeistof in je radiator kan op beschadigingen uit komen. Dus gewoon weggooien en voor paar euro geen risico nemen.

Even een héél klein druppeltje proeven, is het zoet dan is het koelvloeistof. Je kunt het ook ruiken, ruikt iets spiritus-achtig dan is het ruitenspoeiervloeistof.

Blauw is meestal wel ruitenantivries. De geur is zoals al gemeld wat spiritusachtig. Koelvloeistof is wat vettiger en minder vluchtig. Bij twijfel maar niet gebruiken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100