Waarom is een spoorlijn op een kaart meestal een zwart, witte streep?

Wie heeft dat verzonnen en waarom een wit, zwarte lijn en waarom geen bijvoorbeeld rode of roze lijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.nicospilt.com/index_spoorkaarten.htm

Antwoorden (2)

Dat is om ervoor te zorgen dat de spoorlijk altijd, ook in zwart-wit, duidelijk herkenbaar & duidelijk anders is dan een weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovendien is zwart-wit duidelijker dan bijv. een rode lijn als zo'n kaart in zwart-wit wordt afgedrukt.

(Maar dat argument is 'bijkomstig' want spoorlijnen worden al afgebeeld met zwart-witte bloklijnen voordat kopieerapparaten werden uitgevonden.)
Computoon