Komt brievenbuspakketjes op maandag aan?

Door de nieuwe regeling per 1 januari, is het duidelijk dat er op maandag geen brievenbuspost binnenkomt. Integendeel van pakketjes die wel op maandag bezorgd worden. Ik heb een broek gekocht en kan dus in de brievenbus. Nu vraag ik me af of dat bij brievenbuspost valt of pakketten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Als het in een oranje brievenbus is gegaan zul je het morgen krijgen. Als het is afgegeven bij een postagentschap en het heeft inderdaad het formaat voor door een brievenbus en er is ook zoveel voor betaald ook. Als het toch is afgegeven als belpakket dan kun je het vandaag verwachten. Als het via een ander postbedrijf is verstuurd weet je nooit wanneer het komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist bij die andere bedrijven heb je meer zekerheid dat het pakket de volgende dag geleverd wordt. Aangetekend en verzekerd voor een lager bedrag met meer service.da bij de Postnl. (Uiteraard is dat anders bij brievenpost) wat betreft de mandagbezorging, dit wist ik niet. Al kan dat natuurlijk ook gewoon marketing zijn, in de praktijk merk ik er weinig van. Maar ik zal eens als proef op de som een aantal pakketten op vrijdag de deur uit doen.

Andere antwoorden (1)

Dat ligt eraan met welke pakketdienst het pakket is verzonden.
Postnl bezorgd geen pakketten op maandag, de andere partijen wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Je hebt gelijk, zie
https://www.postnl.nl/voorthuis/pakket-versturen/postbezorging/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er komen nog steeds pakketten op maandag, juist meer dan vroeger en er staat zelfs op jouw link dat er op maandag bezorgd wordt: https://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/nieuwe-postbezorging/maandagbezorging/