Betaal je wegenbelasting voor een ex-taxi? En zo nee, krijgen we dan geen naheffing?

Hoi,
Een vriend van mij heeft een Audi a6 gekocht die voorheen dienst deed als taxi. Het taxibedrijf heeft de auto hem aangeleverd met gele platen ipv blauwe. Maar op het kentekenbewijs staat dat de auto een taxi is. Hoe moeten we dit nu oplossen? En hoe zit het met de wegenbelasting? Een taxi is immers vrijgesteld van de wegenbelasting. We zouden graag even weten hoe het precies in elkaar steekt. Hoe moeten we nu handelen? Of kunnen we wegenbelastingvrij rijden? Alvast bedankt. Gr. Pieter."

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is maar zelden dat er niet voor een Ex betaald hoeft te worden.

Antwoorden (1)

vraag net ook al beantwoord, maar vraag bleek ineens verwijderd te zijn.

u moet bij de rdw regelen dat het kentekenbewijs wordt aangepast. de auto is nu geen taxi meer, en moet dus ook niet meer als zodanig geregistreerd staan.

Toegevoegd na 1 minuut:
nu de auto niet meer als taxi in gebruik is, moet er wel wegenbelasting betaalt worden. u voldoet immers ook niet meer aan alle regels die aan taxi's worden gesteld.

bij controle zal u anders direct door de mand vallen en kunt u tegen torenhoge boetes aanlopen.

even contact opnemen met de rdw dus.
Bronnen:
AlphaLimaSierra