Kost radioluisteren in de auto brandstof?

Aangezien dit via de accu wordt geregeld, maar de accu toch weer afhankelijk is van de moter?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
3.6K

Het beste antwoord

Iedere stroomverbruiker in de auto resulteert in een stukje energie-, brandstofverbruik. Alleen de zon gaat voor niets op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

in principe wel want je accu moet opgeladen worden en dat doet hij met een dynamo en om de dynamo te bewegen moet je rijden en om te rijden heb je brandstof nodig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dus, zoals de vorige antwoorden. Maar zelfs het hebben van de radio in je auto kost extra energie omdat je auto er heel iets zwaarder van wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Feitelijk zijn ondanks de min beide antwoorden juist.
Energie voor niks bestaat niet. Anders heb je de perpetuum mobile uitgevonden.

Maar ook stilstaand kan het een minieme hoeveelheid stroom gebruiken om zijn instellingen vast te houden.

De vraag is wel hoeveel? Nou je radio ga je niet in je verbruik kunnen terug zien. het is erg weinig