Volgens de autoinspectie "zweet" mijn automatische transmissie. Is dit een groot probleem?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Dan verlies je dus olie uit je versnellingsbak. Je hebt dan het risico dat je dan rijdt met te weinig olie in je automatische versnellingsbak en dan kunnen de tandwielen erbinnen te heet worden en kapot gaan. De olie is namelijk nodig om de warmte af te kunnen voeren.

Als je versnellingsbak zweet moet je dus eigenlijk veel vaker controleren of het oliepeil goed is, maar dat is niet zo eenvoudig, want dit kun je niet doen met de pijlstok van je motor, want daarmee check je een ander oliepijl (namelijk dat van je motor). Afhankelijk van hoeveel die zweet moet je dus kijken of het meteen moet worden gerepareerd of dat je het vaker door de garage laat controleren.