Hoe kan er water komen onderin het deurportier komen te staan?

Enkele weken heb ik weer last van een auto die vanbinnen stinkt naar oud muf water. Ik heb meerdere malen mijn auto van binnen schoon gemaakt en air fresh erin gehad.

Na de regen van afgelopen tijd was het weer zover, weer die muffe geur.
Ik heb het plafond (hemel), de vloer, deurmatten, etc gecontroleerd op vocht, niks.
Toen deed ik het recht achterportier open en een hele bak water kwam eruit vallen. Het water hoop zich op in de rand van het deurportier, hoe het er komt weet ik niet.

Weet iemand wat de oorzaak is en een oplossing?

Auto is een VW polo uit jaar 2006.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
7K

Antwoorden (2)

De portieren regenen in via de ruit. Als het goed is, heeft de portier onderin ergens gaatjes zitten die dat water kunnen laten weglopen. Mogelijk zitten die verstopt met vuil. Dan is het een kwestie van doorprikken en daarna goed laten drogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn je raamrubbers niet verdroogd? Dan krijg je namelijk ook water binnen.