Mag je met kleine accuvoertuigen, zoals een auto die je bijvoorbeeld bij de toys xl koopt, waar je in kan zitten, kan je daarmee op openbareweg rijde?

Mag je met zo'n karretje wat maximaal 15 km per uur gaat op openbare weg rijden, en mag je op je 13e ofso al een voertuig met een motortje op openbare weg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Nee, door de accu-aandrijving is het een gemotoriseerd voertuig, deze moeten geregistreerd zijn en/of een typegoedkeuring hebben. Voor zover ik weet is een tractor de enige uitzondering op deze regels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Lijkt me niet want.
- hij is niet APK gekeurd
- geen belasting betaald
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is en blijft (kinder) speelgoed,
Meestal staat in de gebruiks aanwijzing/ doos dat deze voertuigen niet geschikt zijn voor de openbare weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee is zelfs gevaarlijk!