Hoe snel mag je op 16 jarig leeftijd in Belgie met een 50 cc moterfiets rijden ?

Ik ga tegen de zomer waarschijnlijk een Derbi senda Extreme aanschaffen van 50cc.
Maar ik weet nog niet hoe snel zo een toestel gaat (standaard begrenst uit de winkel nog niet aan gepruts.)
Dus mijn vraag is hoe snel mag je gaan in België ?
En als je op de rollen de snelheid toch overschrijd wat zijn de gevolgen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

In België mag je maximum 45km/u met een 50cc. Je moet ook in het bezit zijn van een rijbewijs A3 voor bromfiets klasse B met 2 of meer wielen.

Sancties zijn boete, intrekking rijbewijs en zelfs inbeslagname van je bromfiets.