Dat was nodig om de doorstroming te verbeteren, want het Hartelkruis bleek erg gevoelig voor files te zijn. Die filevorming vertraagde ook de doorstroming op de A15. Dat is verbeterd door de 2 belangrijkste rijrichtingen meer ruimte te geven en 5 veel minder gebruikte rijrichtingen te verwijderen. Zo is het Hartelkruis veel beter, sneller en veiliger geworden.
Voor de lijnbus is de oversteek vanuit Spijkenisse naar de Oude Maasweg en vice versa wel mogelijk gebleven. De doortocht voor de bus wordt mede geregeld door verkeerslichten. Verder zijn er geen verkeerslichten meer.
Weggebruikers die in één van de 5 rijrichtingen reden die nu niet meer mogelijk zijn, volgen een alternatieve route. Het gebruik van de Botlekbrug wordt gestimuleerd om files in de Botlektunnel te verminderen.
Zie voor meer informatie de folder op http://www.spijkenisse.nl/staging/attachment.db?494964
- Bronnen:
-
http://www.spijkenisse.nl/staging/content_...