Mijn bmw 320 heeft 1 dag stil gestaan en toen lag er een plas water onder. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar proeft het naar? Welke kleur heeft het? Groen of blauw? Dan kon het wel eens koelwater zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar lag het water ?
Onder je motorblok of ergens anders ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mmm Groene koelvloeistof ? er bestaat alleen roze(rode) en blauwe koelvloeistof ..

Antwoorden (7)

Het zou koelvloeistof kunnen zijn (lek in je koelsysteem), maar ook vocht van de verdamper van je airco. Dat laatste kan een plasje geven, maar geen plas.
paulus811
13 jaar geleden
Hallo Gast 19489,
Dit kan vanalles zijn, als het onder je motorblok ligt kan het koelvloeistof zijn(smaakt zoet) het kan ook zijn dat je ruitensproeiertank lek is ,of te vol is bijgevuld.
Het kan ook toeval zijn dat er een plasje door de regen ligt !
Ook lekkage in de kofferbak zou kunnen als de plas daar ligt..
En weet je zeker dat het water is en geen benzine ? Een lekke benzine leiding zou ook nog kunnen !

Ik hoop op een reactie om je verder te kunnen helpen !
Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk loos alarm!!!!

Controleer je vloeistoffen.
Alles op pijl?

Kijk ff onder je auto, als je lekkage hebt en het vocht van de lekkage ligt eronder dan moet je met enig speurwerk een vochtige plek kunnen vinden.

Bij twijfel de auto warm rijden en verderop parkeren boven een droge ondergrond en na ca 1 uur controleren of er vocht onder de auto ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan simpel condenswater van je airco zijn. Zeker als het warm weer is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hopelijk voor jou is het condenswater van de airconditioning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik ook precies ook een bmw 320
dat heb ik al 2 jaar en nooit iets gebeurd ook niet bij apk keuring enzo dus ik denk gewoon van je airco
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je van te voren niet toevallig door een plas water gereden water opruimen starten even laten lopen afzetten
en dan kijken waar het eventueel vandaan komt