Mag je een pincet meenemen in het vliegtuig?

En dan bedoel ik gewoon in de koffer. In de handbagage weet ik dat het riskant kan zijn, maar mag het in je koffer gewoon wel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

ja dat mag. Alles wat je mag hebben volgens de wet mag je meenemen in de koffer, niet handbagage, omdat men er dan controle over heeft. Natuurlijk moet je ook met de lokale wetten rekening houden. Ook moet het wettelijk toegelaten zijn om het in een koffer te steken. Een hond mag men hebben maar mag niet in een koffer, om het maar extreme te noemen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat mag. Een pincet kan in je EHBO-koffertje of toilettas gewoon mee in je bagage. Sommige voorwerpen met een vreemde vorm wil men wel eerst bekijken, maar als het geen wapen is hoef je het niet in te leveren.