Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Roken in het vliegtuig ?

In vliegtuigen zie je steevast het signaal "verboden te roken" oplichten, sommige vliegtuigen hebben nog een asbakje in de leuning.

Ik vroeg me af of er eigenlijk nog vliegtuigen zijn waarin gerookt mag worden.
Indien niet, sinds wanneer geldt dan het totale rookverbod?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Volgens mij mag in geen enkele openbare ruimte meer gerookt worden, dus ook niet in een vliegtuig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is verboden om te roken in vliegtuigen! Sinds wanneer dit is weet ik niet precies. De asbakjes zitten er nog in, omdat het te duur is om alle stoelen te vervangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve in privé vliegtuigen
ronron1212
12 jaar geleden
Nee ook dan niet er is bemanning aanboord
Een jaar of dertien geleden weet ik nog dat ik rookte op vluchten naar turkije. Onvoorstelbaar nu. Ik wordt oud :) of juist niet na al dat roken. Haha
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor passagiers is het streng verboden. Maar zeg ik erbij die jongelui achter de cockpit die roken wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grote lulkoek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roken in de cockpit is levens gevaarlijk en streng verboden ivm brandgevaar. daarnaast is leid het af en is het schadelijk voor de andere (co)piloot.
Het roken in bijna alle vliegtuigen werd in de jaren 90 verboden; enkele jaren later volgde een rookverbod in het Nederlandse openbaar vervoer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roken_(tabak)

Roken in personenvervoer
Vliegtuigen vliegen al vanaf 2002 rookvrij, maar de tabakswet geldt ook voor alle andere vormen van personenvervoer.
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/politiek/20142-niet-meer-roken-in-het-openbaar-door-de-tabakswet.html

En hier nog een aardig artikel
http://jeugdsentimenten.net/2010/03/02/roken-in-vliegtuigen/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo langzamerhand verdwijnen de asbakken uit de vliegtuigen. Of ze zijn dichtgelast.

In Nederlandse vliegtuigen is roken verboden.
Ik weet wel dat bij bijvoorbeeld Iranair de stank van sigaretten je tegemoet komt als je er in komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daarnaast kan de rook van sigaretten onderdelen van het vliegtuig aantasten. Het is niet zo schadelijk en naar mijn weten is daarom nog nooit een vliegtuig neergestort maar het kan wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er mag niet meer gerookt worden in de meeste grootte airliners. Maar in de general aviation en prive jets mogen de eigenaren dat zelf bepalen. Als je een jet zou huren kab je ook kiezen tussen een rokers/niet-rokers vliegtuig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding