Waarom heeft een vliegtuig hoog in de lucht verlichting aan ?

De piloot zal er zelf niets meer door zien en gezien word hij wel op de radar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Een deel gaat wel uit hoor. Let maar eens op dat als je gaat zakken je in ene knipperlichten ziet gaan.
Verder heeft men specifieke landingslichten en de logo's worden verlicht op de staart.
Het is maar minimaal wat aan blijft.
En er zijn wel anti collison warnigsystems aan boord. Maar je ziet elkaar toch echt voorbij komen in de lucht hoor.

Op zich zou een botsing niet moeten kunnen. men vliegt namelijk west op even hoogtes 10000 12000 etc etc en Oost oneven 11,000 13,000 etc

Het gevaar zit hem dus in hoogte wijzigingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zodat andere vliegtuigen hem zien.

De radar is ook maar electronica. Dingen werken niet altijd even goed. En door verlichting te hebben kunnen andere vliegtuigen in de buurt hem zien, in geval de luchtverkeersleiding iets over het hoofd heeft gezien. Dat dit niet compleet hypotetish is laat de link zien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de zichtbaarheid, breedtemarkering, extra veiligheid. Om dezelfde reden dat een auto verlichting aan heeft.