Een eigen vliegmaatschappij beginnen ? Hoe doe je dat ?

Ik ben Laurens en ik wil later graag piloot worden . Ik heb ook als droom om een eigen vliegmaatschappij te beginnen . Ik wil later liefst eerst als gewone piloot werken bij een vliegmaatschappij zoals thomas cook en daarna pas een eigen vliegmaatschappij beginnen. Hoe kan ik het het beste doen en zou ik genoeg winst hebben met mijn bedrijf en hoe kom ik aan het geld om vliegtuigen te kopen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (4)

Laurens, wat heb jij al een grote toekomstplannen!
Je bent nu 13. De grote geldbedragen die je voor je droom nodig hebt, liggen nog ver buiten handbereik.
Dat moet je later maar eens bekijken.

Nu eerst de korte termijn: goed je best doen op school. Probeer havo, vwo te halen en af te ronden met een diploma. Dan ben je weer vijf jaar verder. En dan maar eens kijken naar je vervolgopleiding.

In de tussentijd: lees veel boeken, spaar vliegtuigmodellen, kijk naar programma's over vliegtuigen en piloten!

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier nog een filmpje over de opleiding voor piloot

http://www.stella-aviation-academy.nl/Selectierondes-n92m3?gclid=CPLHoreYpqkCFcat3godMCFLeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst zorgen dat je de benodigde opleiding volgt, daarna ook lichamelijk goedgekeurd worden.Dit als je piloot wilt worden.Voor een eigen vliegmaatschappij is het bezit van veel euro's een vereiste dit i.v.m. het aanschaffen der vliegtuigen.Daarnaast zal je ook de nodige vergunningen moeten hebben.
Ik zou nu maar vast beginnen te sparen!

P.s. Op je profiel vul je bij expertises die dingen in waarvan je verstand denkt te hebben. heb je dat niet, dan vul je gewoon niets in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat stapje voor stapje:

Eerst op school goed je best doen, vooral wiskunde en natuurkunde in je pakket kiezen.

Intussen moet je veel geld sparen om vliegles te nemen, eerst op kleine 1 motorige vliegtuigjes.

Als je genoeg vlieguren gemaakt hebt, eerst met instructeur, daarna zonder dan kun je het examen voor het vliegbrevet aanvragen.

Daarna ga je lessen op meer motorige vliegtuigen en weer examen doen.

Als je dat voor elkaar hebt dan kun je solliciteren bij een vliegmaatschappij.

Als je daar werkt kun je genoeg geld verdienen om zelf een vliegtuigje te kopen.

Door dat vliegtuigje te verhuren ben je eigenlijk een kleine vliegtuigmaatschappij.
Als die succesvol blijkt te zijn kun je grotere vliegtuigen kopen en piloten in dienst nemen om daarmee te vliegen.

Ik denk dat je dan zelf niet meer aan vliegen toekomt!

Een kennis van mij is op ongeveer die manier piloot geworden.
In het begin moest hij heel zuinig leven om alles te kunnen betalen.
Tegen betaling nam hij kennissen mee tijdens zijn vliegtochtjes zodat hij zijn vliegervaring voor het brevet kon opbouwen.
De kennissen betaalden dan een deel van de vliegtuighuur.
Als je echt wilt is het dus mogelijk, maar niet makkelijk.

Succes! groetjes van koosknip
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets is onmogelijk. Kijk naar Richard Branson, hij heeft dit gerealiseerd. Hij is ook van nul af aan begonnen. Als je hem bestudeert zullen al heel veel van je vragen beantwoord worden.