Hoe veel meter schijnen de 'kop'lampen van een vliegtuig en waarom zijn die aan tijdens het vliegen?

je ziet de lampen schijnen als ze s nachts vliegen. Maar waarom? ze vliegen toch op de radar of zo. Met landen is het misschien wel handig die lamp maar als je in de lucht hangt waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Er zijn een paar lichtsoorten op een vliegtuig.

Anti collision: Dat zijn flikkerende lampen die aan gaan zodra het vliegtuig afgeduwt gaat worden of gaat starten.
(gaan vaak uit als men een stuk op hoogte is)

Landingslichten: Sterke lampen die iets schuin naar beneden schijnen die de baan verlichten. Zijn uit tijdens vlucht

Taxieverlichting . Iest minder sterke lampen die recht naar voren schijnen en de taxiebanen zichtbaar houden, Gaan uit vlak voor start

Navigatie verlichting. Geduurende de vlucht aan.

Reclame verlichting. Zal circa 10 minuten voor landing en tijdens taxien aan staan en is egricht op d elogo's en staart van het vliegtuig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zodat anderen hen op tijd zien en uit de weg gaan. Andere vliegtuigen, UFO's, vogels. Of zodat ze bergen op tijd zien en kunnen ontwijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
UFO's... +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoever die lampen kunnen schijnen weet ik ook niet Nachtvlinder noch of ze snel een bocht kunnen nemen. Maar ik denk dat ze zich wel heel snel kunnen laten zakken of een eind stijgen.
ik weet alleen dat de anti-collision light betekent dat iedereen van de vop - vliegtuigopstelplaats afmoet en dat het vliegtuig dan gaat vertrekken of dat de motoren draaien vanwege jetblast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij staan ze alleen bij het opstijgen en kort voor de landing aan. Ze schijnen wel echt ver! (1km?).