Waarom zijn er geen binnenlandse vluchten in Nederland?

Zodat je bijv. van Groningen - Eindhoven in een kwartier doet ipv 3 uur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9K

Het beste antwoord

ongeveer 2 jaar terug is KLM met de laatste officiele lijndienst binnen Nederland gestopt.

Reden:
Financieel niet meer aantrekkelijk voor de KLM
Tijdwinst soms Marginaal
TE weinig passagiers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Door de gestegen brandstofprijzen loont het voor de luchtvaartmaatschappijen niet meer om de lijnverbinding in stand te houden. Verder zorgen het verslechterende economische klimaat en de vliegtaks er volgens de woordvoerder voor dat de veelal zakelijke klanten vaker kiezen voor alternatieve vervoersmethoden. Ze wijken uit naar luchthavens over de grens of kiezen voor reizen per spoor of met de auto.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit gaat alleen over de vluchten van de KLM van Schiphol naar Maastricht, er worden nog steeds andere binnenlandse vluchten uitgevoerd.
Die zijn er wel. Zie bron. Er zullen er vast nog wel meer zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geheime CIA-vluchten?
Ik gok zo dat dat te duur wordt voor de gemiddelde reiziger.
ik heb tenminste wel eens gehoord dat stijgen en dalen het meeste energie=brandstof kost
Groningen-Eindhoven komt dan neer op alleen stijgen en dalen.
En als je dan ook nog een uur eerder aanwezig moet zijn, dan pak je toch de trein maar
13 jaar geleden
Die zijn er wel degelijk nog steeds, alleen minder dan vroeger vanwege hogere kosten.