Wie bepaalt welke vluchttijden je krijgt? De touroperator of vliegtuigmaatschappij?

Wie weet wie jou vluchttijden bepaalt voor je vakantie? Gaat dit via de touroperator waar je geboekt heb of via de vliegtuigmaatschappij waarmee je vliegt?
En zit daar een bepaalt systeem in? Wie het vroegst geboekt heeft krijgt de beste tijden?

Wij hebben namelijk al in september vorig onze vakantie geboekt voor 20 augustus. We vliegen naarTurkije met Arkefly, geboekt via Reasreizen. Nu vliegen wij op de heenweg pas om 16.30. We komen dan aan om half 10.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

het is niet zo dat arkefly of al die andere vliegtuigmaatschappijen maar elk uur heen en weer vliegen over het algemeen hebben die een aantal vluchten per dag. De toeroperateur waar je boekt vliegt vaak met de zelfde maatschappij. Als je een reis boekt ben je meestal als je nu ook kijkt naar jou aankomsttijd een dag kwijt soms heen en soms terug. Maar je zult praktische nooit 's morgens aankomen en pas 's avonds aan het eind van je vakantie terug vliegen. De luchtvaart autoriteiten bepalen de vluchten van de maatschappijen en bepalen de tijden. Daarom krijg je vaak ook pas twee weken van te voren bericht hoe laat en met welke vlucht je vliegt.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De luchtvaartautoriteiten bepalen dat; die maken een soort spoorboekje waar alle vluchten inpassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vliegtuigmaatschappij bepaald al lang van te voren wat de vluchttijden zullen zijn.
Deze vluchttijden zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen en kunnen voor zowel heen als terugvlucht nog tot het laatste moment wijzigen.
Wat de beste vliegtijden zijn is voor ieder verschillend. Maar buiten dat bestaat er geen systeem waarin mensen die vroeg boeken (betere) vluchttijden krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Arkefly is een chartermaatschapij. Vluchttijden zijn dus altijd onder voorbehoud en kunnen tot op het laatste moment wijzigen. Je zou contact op kunnen nemen met Reas reizen of er andere vliegopties zijn? Waarschijnlijk niet of tegen bijbetaling.

Reas is trouwens enkel een reisbureau en geen touroperator.