Je mag 100 ml. meenemen in je handbagage. Flesje in een doorzichtige plastic zak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tuurlijk mag je dat meenemen maar let wel op dat het niet meer dan 100 ml is en doe het in een hersluitbare, doorzichtige plastic zakje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor, in ieder geval in de ruimbagage. Als handbagage moet het aan voorwaarden voldoen die je in de bron kunt vinden:

Wilt u uw eigen shampoo meenemen als handbagage? Of heeft u uw lenzenvloeistof nodig in het vliegtuig? Vloeistoffen en gels kunnen alleen in uw handbagage mee onder de volgende voorwaarden:

Vloeistoffen en gels zitten in verpakkingen van maximaal 100 ml (zie voor de volledige voorwaarden de regels voor handbagage)
Verpakte vloeistoffen en gels zitten in één doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje van maximaal één liter
Elk persoon reist met maximaal één plastic 1-literzakje
Medicijnen en babyvoeding, aantoonbaar nodig tijdens de reis, zijn toegestaan

Dit geldt voor alle passagiers die vertrekken van, of overstappen op, een luchthaven binnen de Europese Unie.

Neemt u vloeistoffen, gels of spuitbussen mee of koopt u deze vóór de paspoortcontrole en heeft u deze niet nodig aan boord? Dan adviseren wij u deze in uw ruimbagage te stoppen, voordat u incheckt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist, dit zijn de regels, de meeste contactlenzen vloeistoffen zijn te koop in reisverpakkingen, dus de kans is zeer groot dat je gewoon je eigen merk zo kunt kopen.
Zolang het maar in een flesje van 100 ml zit mag het mee. Reisflesjes zijn overal te koop!