Mag je je opladers mee nemen in je handbagage als je naar de usa reist?

We gaan volgende maand naar amerika. Voor het eerst buiten europa, de sites van de vliegtuigmaatschapij en schiphol zijn wel erg algemeen.

- mogen ze in je handbadage ( 2 personen, stuk of vier snoertjes, oplader fototoestel, 2 stekkers usa...)
-moet je alle uiteinden van de snoeren echt afplakken met ducktape.
-mogen ze allemaal in hetzelfde zakje?

En alle ander tips ook welkom over wat je zeker niet moet doen in 2019. Dank jullie

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
9.3K
crispy
5 jaar geleden
Zorg dat je verloopstekkers bij je hebt, de stopcontacten zien er daar anders uit. En ze hebben andere spanning, kijk eerst of je oplader het dan wel doet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank je crispy. Ik heb twee verloopstekkers gekocht bij Kruidvat. Hoop dat ze het doen
dudemeister
5 jaar geleden
Bij zo'n lange vlucht heb je die niet eens nodig. Elke zitplaats heeft een USB ingang naast het beeldscherm
dudemeister
5 jaar geleden
als ze in je h.bagage zitten moet je zo bij elke controle uit je tas trekken, alleen maar lastig
Afplakken heb ik nooit gedaan. Ieder kan in zijn eigen tas een snoertje meenemen,
tip; steek een 3 of 4 gaats verlensgsnoer in je bagage, hoef je maar 1 verloopstekker te hebben.
Neem ook je ANWB pas mee; kan je zomaar 10-15% korting opleveren bij bepaalde eet of verblijfplaatsen. Zelfs al heb je die pre booked.

Antwoorden (2)

Geen idee wat ze jou allemaal wijs gemaakt hebben, maar je oplader mag je gewoon meenemen.

Er is een tijdje wat te doen geweest m.b.t. lithiumbatterijen van telefoons, maar die storm is al gaan liggen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Klopt helemaal.
Is inderdaad verleden tijd.
Zorg wel dat apparaat niet stuk is en eventueel meteen aan gezet kan worden.
Trouwens, alleen vloeistoffen moeten in zakjes. De rest in de handbagage.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ok top dank je! Een lithium powerbank(je) mag dus ook mee?
Het is geen probleem om je opladers en snoertjes in je handbagage mee te nemen; eigenlijk net als binnen Europa.
Over het afplakken van de uiteinden heb ik nog nooit gehoord. Dat is echt niet nodig.
Alles mag bij elkaar in hetzelfde zakje. Het enige dat je kan gebeuren is dat je de inhoud van het zakje even moet laten zien bij de security check op Schiphol; de scanner ziet een kluwen metalen draadjes die de beveiliger niet kan thuisbrengen (= eigen ervaring).
Officieel moet alle electronica opgeladen zijn zodat je kan laten zien dat het werkt. Maar nog nooit gezien dat dit ooit gecontroleerd wordt.
Bedenk wel dat als je een overstap hebt in de VS, je na immigratie, koffer ophalen, door douane, koffer weer afgeven, je zelf ook weer door de veiligheidscontrole moet. Dus ook je handbagage weer door de scanner. Dan geldt het 1L zakje met 100ml vloeistoffen weer. Dus koop je wat drank of parfum op Schiphol moet je dit tijdens de overstap in je grote koffer stoppen.
Veel reisplezier!!
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Gelukkig geen overstap. Bedankt voor je antwoord!