Hoe lang doet een straaljager op volle snelheid er over om Nederland van waddeneilanden tot puntje Limburg over te vliegen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
62.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15 minuten?

Het beste antwoord

Een moderne straaljager gaat zo'n 2400 km per uur. Dus 40 km per minuut.
De afstand is ongeveer 300 km, dus dan duurt het 7 en een halve minuut.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plusje.. ik heb me eerst 1 minuut zitten verbazen over het eerste antwoord van 1 uur hahaha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie genade, hoeveel peut jaag je er wel niet door in die paar minuten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha kees! Dat is OOK een goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed en duidelijk antwoord

Andere antwoorden (3)

De topsnelheid van een F-16 ligt op 2400 km/u.
Met afstandmeten.nl kom ik op een lengte van Nederland van 310 kilometer. Een simpele rekensom leert ons dat een F-16 op topsnelheid 310 kilometer aflegt in iets minder dan 8 minuten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was de vraag toch niet?
De topsnelheid van een F-16 is zo'n 2400 km/uur.
De afstand Waddeneilanden Limburg is ongeveer 360 km.
Dus op topsnelheid ongeveer 9 minuten.
Bij minder gas langer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een gewone F16 heeft een topsnelheid van zo'n 2414 km per uur (bron) en van de wadden tot zuid-limburg is 306 km dus ik kom uit op een kleine 8 minuten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tjsees waarom reken ik zo langzaam en waarom ga ik bij die afstand niet uit van mijn geheugen maar moet ik zonodig www.afstandmeten.nl gebruiken voor wat preciezere gegevens ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent wat langzamer, omdat je met exacte getallen komt. Plusje daarvoor. Wel jammer dat je dan op een kleine 8 minuten komt, terwijl het 7 minuten en 36 seconden is ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vond dat je hier niet precies in MAG zijn omdat je niet weet wat de echte volle snelheid is, niet weet WELKE straaljager en niet weet wat de afstand exact is. Vandaar mijn besluit om ivm al die variabelen het op een kleine 8 min te houden ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies je hebt ook nog meer variabele zoals weer en gewicht. Dus kleine 8 minuten is een goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad xepos, en er zullen er nog wel meer zijn!