Waarom noemen ze de aankomsthal op een vliegveld Terminal?

Terminal als in engels voor dodelijk, fataal
Er zijn genoeg mensen met vliegangst, waarom zou je dan de aankomsthal zo noemen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Terminus is Latijn voor 'grens'. Een terminal op een luchthaven wordt vaak gebruikt voor grensoverschrijdend reizen. Ook een overslagterminal in een haven vormt vaak een grensovergang (hetzij nationaal, hetzij een overgang van boottransport naar vrachtwagentransport). Bij 'terminaal' als in 'dood' wordt de grens van leven naar dood overschreden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Terminaal staat voor distributie punt in verbinding met verschillende gates. Gewoon weer een leenwoord uit het italiaans . Terminus in het frans wordt gebruikt voor een eindstation voor treinen en bussen. Vliegangst zal wel niet groter door dit woord komen, wel veel meer door het claustrofoob gevoel en niet de hoogtevrees als dusdanig. Er bestaan goede cursussen hiervoor op elke grote luchthaven met perfekte simulaties op de grond.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Terminal betekent eindpunt en mensen die eenmaal gewend zijn een begrip in een bepaalde context te gebruiken associeren het in die context in de regel niet met de betekenis in een andere context.
Bijvoorbeeld als je het hebt over een telefoonlijn dan associeer je dood in een "dode lijn" niet met de dood van een mens.