Is het veilig om foto,s te maken tijden een vliegreis?

veel foto,s maken voor tijdens en na de vlucht .Mag dat en is dat veilig tijdens het vliegen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (11)

Daar is m.i. niets op tegen.
Ondanks dat ze je vragen tijdens de start en de landing
al je electronische apparatuur uit te zetten.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je was me net iets voor!
Volgens mij mag het tijdens het opstijgen en landen niet maar tijdens de vlucht mag je bepaalde electronica aan waaronder een foto camera en dat lever prachtige foto's op ;-) hieronder heb ik zelf gemaakt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, je mag gewoon fotograferen tijdens het vliegen, tenzij je het met een mobiele telefoon doet, dan mag het niet, want die moet gedurende de hele vlucht uit blijven staan.

In tegenstelling tot wat mijn voorgangster hier beweerd mag je ook tijdens start en landing fotograferen, zolang je "Seatbelts On" zijn. Ik heb nog wel eens wat foto's gemaakt tijdens de landing, levert best leuke plaatjes op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig hebben veel mobiels een 'vliegtuigstand', dan maken ze geen contact met het netwerk, maar kun je andere functionaliteiten wel gebruiken. In die stand kun je wel foto's maken met je mobiel. Al is het denk ik nog niet genoeg ingeburgerd om dit te doen zonder discussie met de stewardess over de vraag of het wel mag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, dit wist ik ook nog niet. Dank voor de info.
Ja, dat mag, geen enkel probleem. Ik heb het vaak gedaan. Zelfs filmpjes gemaakt van het landen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdens start en landing moet elektronische apparatuur uitstaan. Dat is voor de veiligheid, je weet nooit of iemand een apparaat mee heeft dat wat storing rondstrooit.

Valt een foto- of een filmcamera onder elektronische apparatuur? Dat hangt van de luchtvaartmaatschappij af.

Dus wil je tijdens start en landing fotograferen of filmen, vraag dan aan de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt of dat mag. Dat scheelt wellicht een boete. En je weet wat je moet antwoorden als een andere passagier bezwaar maakt tegen jouw gefotografeer.

Tijdens de vlucht mag je van alle maatschappijen fotograferen en filmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk mag je zoveel fotograferen als je wilt tijdens het vliegen, zo lang je tenminste niet de piloot bent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker is het veilig. Het toestel zal niet neerstorten... enzij je je camera laat vallen, maar dan hebben we het over je fototoestel.

En niet te veel uit het raam hangen voor een mooie foto...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De stewardessen hebben het liever niet tijdens opstijgen en landen, maar dat is met name vanwege het feit dat electronische apparatuur uit moet. Een fototoestel (zonder ingebouwde gps t.b.v. bepalen locatie) is echter een apparaat wat de boordapparatuur m.i. niet kan storen. Ik heb zelf prachtige opnames gemaakt (want ik mag altijd aan het raampje zitten :-) ).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja in een passagiersvliegtuig mag je fotograferen.
De regelgeving om tijdens het vliegen te fotograveren is als volgt:
Artikel 2
1. Het is verboden zonder vergunning van Onze Minister van Defensie boven Nederlands rechtsgebied uit luchtvaartuigen te fotograferen of te doen fotograferen.

2. Het bepaalde in het eerste lid geldt niet voor het fotograferen uit luchtvaartuigen, die worden geëxploiteerd voor het vervoer van personen of goederen voorzover

Of je ook foto's tijdens het stijgen en dalen mag maken hangt van het beleid van de luchtvaartmaatschappij af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede referentie. Deze wet is echter de omvattende wet. Het staat een individuele luchtvaartmaatschappij vrij van deze wet af te wijken, mits uitsluitend in strengere zin. Anders zou de wet namelijk overtreden worden.
Volgens mij mag je best foto's maken tijdens een vlucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet het zeker het antwoord is :
je mag geen technologie aan hebben bij het opstijgen en het landen,
maar tijdens de gehele vlucht mag je het gewoon aan hebben.
Met technologie bedoel ik : film Camera, Foto Camera, en een hand computertje.
verder van de technologie ( telefoon(gsm), laptop(als hij aan staat),en andere wireless dingen niet.