Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je op Flight Simulator X toestemming vraagt om te taxiën, wordt er soms gezegd: "Orbit 145 with Quebec..." wat bedoelt men dan met Quebec(=Q)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
903

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Quebec is de Q in het nato alfabet en Quebec is een plaats in Canada.

Toegevoegd na 24 minuten:
Ligt denk ik aan het vliegveld en de startbaan die je kiest. Want Orbit is de maatschappij waarmee je vliegt en 145 het vluchtnummer!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik maar wat bedoelt men met die uitspraak?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is dan de betekenis daarvan in dat spel?
Ken het spel niet maar kan Q de aanduiding van je vliegtuig zijn dat je bestuurt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zeggen ook vaak "with information Quebec". In dit geval refereren ze naar de ATIS versie Quebec. ATIS betekent Automated Terminal Information Service, een bericht waarin luchtvaartinfo over een bepaald vliegveld wordt gegeven, zoals weersinfo en andere operationele info. Quebec is de zoveelste versie van dat bericht. Ze beginnen bij Alpha, dan Bravo, etc. Na Zulu begint het weer bij Alpha. De verkeersleiding gaat er bij jou nu dus vanuit dat je information Quebec hebt ontvangen/opgepikt als je gaat taxieen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord hierboven is de juiste,
Helaas is de basis versie van FX niet echt serieus.
Ik heb information Quebec nog nooit voorbij horen komen zo veel wijzigingen.

Probeer om online te gaan vliegen dat gaat wat echter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding