Olympic Airlines was tot 2009 de nationale luchtvaartmaatschappij van Griekenland.

In maart 2009 werd bekend dat de Griekse overheid had besloten de luchtvaartmaatschappij te privatiseren. Marfin Investment Group richtte het nieuwe Olympic Air op, die delen van Olympic Airlines overnam. Deze luchtvaartmaatschappij is echter niet de juridische opvolger.

Momenteel heeft Griekenland dus geen nationale luchtvaartmaatschappij.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is Olympic Air, voorheen Olympic Airlines, en daarvoor TAE Greek National Airlines geheten. Werd in 1951 door de Griekse regering opgericht.