Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waardoor ontstaan de meeste vliegtuigongelukken?

je hebt bijvoorbeeld een bomaanslag,brand,ontploffing,botsing,kortsluiting etc. wat is van dit soort rampen het meest voorkomende?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is in de praktijk natuurlijk meestal een opeenstapeling van dingen die mis gaan voordat een vliegtuig echt neerstort.

Maar volgens planecrashinfo.com is de belangrijkste oorzaak nog steeds de menselijke factor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus.. Een technisch mankement is meestal de oorzaak van menselijk falen, ervoor afgaand.
Een bom wat geplaatst word, word geplaatst door een mens.
De computer die niet goed stond ingesteld, werd ingesteld door de mens..
Een vliegtuig wat slecht weer in vliegt, kiest daar zelf niet voor, de piloot stuurt hem daar heen.

Andere antwoorden (4)

Meestal een technisch probleem.
Vooral bij oudere toestellen, waarvan het onderhoud nog wel eens te wensen overlaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongeveer 80 procent van de luchtvaartongevallen vinden plaats tijdens of kort voor of na het opstijgen of landen.

Uit een onderzoek op de website van de vliegrampendatabase PlaneCrashInfo.com onder 1843 luchtvaartongevallen die plaatsvonden tussen 1950 en 2006 kwamen de volgende oorzaken naar voren:

53%: Fout van de piloot, waarvan
16%: Gerelateerd aan weersomstandigheden
4%: Gerelateerd aan mechaniek
33%: Overig
21%: Mechanisch defect
11%: Weer
8%: Andere menselijke fout
6%: Sabotage
1%: Overig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft ook vaak te maken met erge vermoeidheid van de hoofdpiloot.
Daarnaast kan het ook zijn dat de hoofdpiloot door wat dan ook iets over het hoofdziet, maar dat de andere piloten er niets van zeggen door de 'power distance', waar sprake van is in sommige culturen (zoek op Hofstede)
Ook andere aspecten van cultuur speelt mee, zoals manier van praten tegenover 'hoger' geplaatste personen en andere mensen.

In het boek 'uitblinkers' van Malcolm Gladwell staat hierover een heel interessant hoofdstuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik sluit me aan bij de rest
ik kijk altijd Air crash investigation.

Meestal is de oorzaak een op eenstapeling van gebeurtenissen,waar vaak het menselijk handelen een hoofdrol speelt.

Over het algemeen is het niet 1 specifiek gebeurtenis die het ongeluk veroorzaakt

als ik air crash investigation soms zie is het soms zo merkwaardig dat bepaalde dingen gebeuren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding