kan een piloot een boete krijgen voor te hard vliegen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee zoals hierboven aangegeven kan dat niet. Maar een piloot is in de basis verplicht de opdrachten van de verkeersleiding op te volgen. Als je te hard gaat kan het zijn dat je inloopt op je voorganger en dat wil je niet. Hij zal naast iets aan zijn werkgever uit te leggen te hebben ook die luchtvaart autoriteiten aan zijn deur kunnen evrwachten. Ook hoogte wordt opgegeven. maar als de wind ongunstig is vraagt men vaak wel toestemming voor een hoogte wijziging. De lucht is een enorm web van wegen. maar dan ook nog eens driedemensionaal. Wat betreft hoogte maak men verschil tussen west en oost vliegend verkeer. Rekenend vanaf 0 tot 180 op de kompas. West is Meen ik even hoogtes 1000-2000 30000 32000 en oost is oneven 31000-33000 etc. Zo kan je nooit tegen elkaar aanvliegen. Omdat het enorm druk is en alleen een verkeersleider weet waar iedereen zit bepaald hij je hoogte en snelheid. Verzoeken kan men altijd. En in nood zal men bepaalde delen voor je vrij houden. En zoals Cry beweert dat je ook zelf je landingsbaan mag bepalen is ook onzin. De gekozen landingsbaan die open is hangt af van windrichting, geluidsnormen, drukte etc etc Een piloot kan niet zomaar zelf even wat besluiten mede ook omdat elke landingsbaan ook nog eens specifieke aanvliegroutes hebben die soms al 200 kilometer voor de landing beginnen.

Niet voor te hard vliegen, wel voor het niet opvolgen van commando's die hem worden gegeven.

Een verkeersboetes krijgen voor te hard vliegen kan hij niet. Wel kan hij disciplinaire straffen krijgen of ontslag voor te hard vliegen of andere verwijtbare fouten. Ook al staan er boven in de lucht geen verkeersborden, toch gelden er regels. Er is op kruis hoogte een zekere vrijheid de snelheid zelf te bepalen. De piloot zal zoeken naar de snelheid die het beste past bij de weersomstandigheden en een economisch brandstofverbruik en de veilige marges van het vliegtuig waarin hij vliegt. Onder een bepaalde hoogte gelden er snelheidsbeperkingen. Er zijn dus regels waar een piloot zich aan moet houden en daarbij komen nog de instructies van de verkeersleiding. Kortom, ook zonder borden gelden er vele regels M.b.t. De koers, de hoogte en de snelheid.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100