Als ik door de douane heen ben van schiphol en ingecheckt heb kan ik dan nog schiphol verlaten?

Ik ga aanstaande woensdag naar Londen met het vliegtuig. Als ik bijvoorbeeld al door de douane heen ben kan ik dan nog terug?? Dat vraag ik omdat het met mijn oma momenteel niet zo heel goed gaat, als ik bijvoorbeeld gebeld word kan ik dan nog snel naar huis toe gaan? Dat ik mijn vlucht dan mis is geen probleem.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.6K
Poet
10 jaar geleden
Kan zonder problemen. Je kunt dit best vragen bij iemand van je de maatschappij waarbij je hebt geboekt. Die kunnen het allemaal makkelijk en direct regelen voor je.

Antwoorden (3)

Ja dat kan als je niet mee wil dan meld je je even af en komt je koffer ook terug hoeven ze je niet eerst nog eens om te roepen en hebben de andere reizigers geen vertraging door jou.
10 jaar geleden
Op schiphol zijn ze zeer hulpvaardig, als je iemand aanspreekt en je probleem voorlegt, zullen ze je zeker naar de uitgang begeleiden. Je zal alleen even bij de balie waar je ingecheckt hebt moeten melden dat je niet mee gaat en je bagage uit het vliegtuig kan worden gehaald, spreek dan wel af wanneer je dat komt halen.
Sterkte met je oma.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je nog niet door de deur van het vliegtuig bent kun je (vermoed ik) nog steeds terug. Afhankelijk van het soort ticket ben je wellicht wel je geld voor de heenreis kwijt! Immers de aan jou verkochte stoel gaat leeg blijven.

Maar als je bagage hebt ingecheckt, wordt het een heel ander verhaal, want dan gaat het normaal gesproken véél tijd kosten en dus vertraging geven aan de vlucht om jouw ene koffer er alsnog uit te vissen. Daar worden ze niet blij van! Ze gaan om veiligheidsredenen niet vliegen als jij niet met je koffer mee reist!
Misschien kan hier een mouw aan gepast worden, dat je koffer apart gehouden wordt zodat-ie gemakkelijk tot vlak voor het vertrek uit het vliegtuig teruggehaald kan worden. Zoiets moet je dan wel van tevoren nader afspreken met de luchtvaartmaatschappij!
Bordensteker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de kans zo groot is dat je gebeld kan worden dat je je koffer tot op het laatst moet laten achterhouden zou ik maar helemaal niet gaan.....
Bordensteker
10 jaar geleden
Nou, stel nou dat de kans 1 op 100 is.
Dan is het wel goed om er van te voren rekening mee te houden, en tegelijk is de kans erg groot dat je gewoon op reis kunt. Maar ja, het zal je maar gebeuren dat je toch van de reis moet afzien, in zo’n situatie wil je beslist niet meer het vliegtuig in. Maar dan zadel je wel een groot aantal medereizigers én de luchtvaartmaatschappij ineens met jouw probleem op! Op Schiphol is men zeer behulpzaam, jawel, maar er zijn grenzen! Mijn idee was de koffer niet zozeer pas op het laatste moment te laten inladen, maar hem ergens apart laden, bij de meereizende privé-rolstoelen, fietsen, buggies, surfplanken, en andere uitzonderlijke bagage bijvoorbeeld. Dan kan het grondpersoneel er tot het laatste moment betrekkelijk gemakkelijk nog bij.
Het probleem anders is dat men alle bagage weer moet uitladen, ergens naar toe brengen, en dat je dan ook nog het oog van de eigenaar nodig hebt om die ene koffer tussen honderd of honderden andere te herkennen. De koffers staan niet netjes in overzichtelijke rekken aan boord zoals fietsen in een fietsenstalling! Dus je moet alle koffers weer gaan uitladen, dan die ene vinden, en dan de rest weer inladen. Dat geeft een hoop problemen en sowieso vertraging, als het vliegtuig eenmaal bij de verkeersleiding aangevraagde slottijd voor het vertrek mist kun je zomaar een uur of meer moeten wachten, en na dertig jaar op Schiphol gewerkt te hebben begrijp ik niet waar sommige andere reageerders het vandaan halen dat zoiets probleemloos en zonder hinder voor anderen mogelijk zou zijn. Vlak na het inchecken wordt het al een hele toer om die ene koffer in de bagagekelder (waar alles in containers of op karren geladen wordt) terug te vinden, laat staan als ze al begonnen zijn met de bagage in het vliegtuig te laden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry, het was geen kritiek ofzo op je antwoord maar meer iets algemeens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van mij een plus want je hebt wel het beste antwoord gegeven!
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Van mij ook een plus. Maar ben het ook met Pelle eens; als je al rekening houdt met het feit dat je op het laatste moment weg zou moeten, dan kun je beter thuis blijven deze vakantie.