Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je kleine geluidsinstallatie (boxen) meenemen als hand bagage?

Ik ga over een weekje op vakantie en ik wil boxen meenemen kleine die je gewoon aan je laptop kan aansluiten ik wil ze meenemen als handbagage mag dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je handbagage mag 56cm x 45 cm x 25cm zijn. Dus waarschijnlijk zijn jouw boxen kleiner dan dat. Verschillende luchthavens houden er echter verschillende regels op na, bvb voor instrumenten.
Reken voor gewicht op ongeveer 10 kilo, maar ook dit hangt van van de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt. Zoek dit dus zeker eens op op hun website.

Fotocamera's mogen, dus ik zou niet weten waarom boxen niet zouden mogen, is gelijkaardige elektronica.

Meer info over wat wel en niet in je handbagage mag op de link hieronder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat mag zeker, alleen moet je er wel rekening mee houden dat ze je vriendelijk verzoeken om oordopjes te gebruiken ivm eventuele "geluids overlast" neem dus voor de zekerheid oordopjes mee ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat mag zeker maar neem voor alle zekerheid uw aankoopbon of factuur mee zodat u bij uw terugkost kunt bewijzen dat die niet op vakantie gekocht zijn want anders zou men u invoerrechten kunnen eisen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat mag zeker. Puur om te vervoeren. Neem aan dat je bedoelt om geen feestje in het vliegtuig te bouwen... dan heb je een ander probleem namelijk. Maar als je voldoet aan de regels van handbagage ( afmeting) gevaarlijke stoffen etc) dan mag je die gewoon meenemen. Ik reis vaak met behoorlijke grote 20-25 cm speakers voor mn ipad. ( zijn nooit vragen over gesteld) ook niet bij de X Ray ( terwijl er 8 batterijen inzitten) :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding