Ik wil een vliegtuigje maken waar ik zelf kan inzitten. Welk materiaal kan ik het best gebruiken (goedkoop mogelijk)?

Licht mogelijk

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De gebroeders Wright gebruikten hout en zeildoek!

Antwoorden (2)

De romp van deze lichtgewicht vliegtuigjes wordt van twee verschillende materialen gemaakt: glasvezel en koolstofvezel. De twee materialen gaan door een lamineermachine. Die doet er een laagje epoxyhars op. Coaten, heet dat. Zo kan de lucht er straks goed langs stromen. Stroken gelamineerd materiaal worden in vliegtuigmallen gelegd. Hiervan worden de verschillende onderdelen voor de vliegtuigromp gemaakt. Dat moet heel precies volgens het ontwerp gebeuren. Want dan wordt het vliegtuig zo sterk en duurzaam mogelijk. Extra koolstofvezel komt op plaatsen waar het vliegtuig extra sterk moet zijn. Bijvoorbeeld in het passagiersgedeelte van de cockpit. Tussen twee lagen glasvezel klemmen ze een laag schuimrubber. Dit geeft isolatie tegen warmte, kou en geluid. Op de randen en naden komt een laagje hars. Zo is alles mooi glad afgewerkt.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat komt van schooltv
Als je wil vliegen is de goedkoopste oplossing parapente of paramotor daarbij zit je niet in maar hang je onder de vleugel in dit geval een parachute met een motor op je rug (Ca. 30 Kg ) een vliegles kost vanaf € 75 per half uur . de kosten voor een tweedehands motor ca €1000 ,en daarbij nog de kleding ,harnas, parachute , voor een ulm ben je al snel het 10 voudige kwijt, zeker als je het helemaal zelf wil bouwen vanuit het niets daar komen zoveel keuringen bij kijken dat je beter een kit kunt kopen en die dan opbouwen of een gebruikt toestel voor € 13000 heb je bijvoorbeeld al een cesna 150 F bouwjaar 1965.