Dit heeft te maken met de regels en restricties van de I.A.T.A. (International Air Transport Association). Zij bepalen welke maatschappijen wel of niet mogen landen op een bepaald vliegveld. Ook KLM mag niet zomaar op ieder vliegveld landen, terwijl 1 van hun alliantie partners dit wel mag (bv. Airfrance of Allitalia). Het zijn dus puur beslissingen die door de I.A.T.A. genomen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Grote kans dat het niet rendabel is, voor ze.
uit eindelijke draait het allemaal om geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Air New Zealand is lid van de Star Alliance, waar o.a. ook Lufthansa in zit.

Deze alliantie bedient dagelijks 975 bestemmingen in 162 landen. Het zou onzin zijn als alle maatschappijen afzonderlijk dezelfde route vliegen. Qua kosten is het handiger delen door andere carriers te laten uitvoeren.