Mag je met een flesje nitroglycerine het vliegtuig in?

Ik heb steeds een flesje Nitroglycerine in mijn tas vanwege mijn hartproblemen. Mag je daarmee in het vliegtuig of zien ze dat ook als een potentiële bom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Ik weet niet of ze dit als een bom zien.Maar als je medicatie mee hebt kan je bij de apotheek een medisch paspoort krijgen.Hierop staat wat voor medicatie je slikt en wie je arts is.Ook heb je een Europees medisch paspoort hierin staat in 11 talen wat voor medicatie je slikt.En als je een verklaring van je arts mee hebt waarom je deze medicatie moet slikken dan zullen ze dit niet gaan zien als een bom.Misschien kan je ook kijken op de website van de organisatie waar je mee vliegt en daar deze vraag stellen.Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik verwacht dat ze dat inderdaad zien als een potentiële bom. Nitroglycerine is zwaar explosief, ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat je het zo meeneemt in je tas: dat kan een gebrek aan kennis van mij zijn. Is het op de een of andere manier bewerkt dan kan het wel veilig zijn.

Het is in ieder geval handig om er zoveel mogelijk informatie over op te zoeken bij de apotheker! Succes met dit probleem, vervelende situatie als je het niet mee kunt nemen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zult waarschijnlijk Nitrimint tabletten bij je hebben, of een verstuiver. En hierin zit 0,00005 gr. nitroglycerine per tablet in. De hoeveelheid Nitroglycerine in de verstuiver zal niet veel afwijken.
Dit wordt echt niet gemarkeerd als een event. bom.
Ik neem het zelf ook altijd mee in het vliegtuig, en 40 tabletjes hebben nog niet een explosief vermogen, waaraan vlieg zal sterven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Flesje? Je bedoelt een flesje met tabletten neem ik aan?
Die tabletten bevatten voornamelijk suiker. Met een piepklein beetje glyceryltrinitraat erin. Zelfs al doe je nog zo je best kun je die niet laten ontploffen. Zou wat moois zijn....!

Toegevoegd na 1 uur:
Aha spray dus. Ja, daar kun je een leuk bommetje mee maken als je het met een zuur of ozon laat reageren, lees ik.
En heftig schudden blijkt toch gevaarlijk. En zei nog zo, GEEN bommetje!
Ik kan niets vinden over het beleid van vliegmaatschappijen en dit medicijn. Wel zie ik het standaard aanwezig is in de EHBO-kit aan boord.
Als ik veiligheidsfunctionaris was zou ik het niet toelaten in de cabine. Of in handen geven van het personeel, die het in de koeling bewaren voor het geval je het wilt gebruiken - onder toezicht. Want als je wilt kun je hier je onderbroek mee in de fik steken, en je hebt gezien wat daar van komt ;)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja flesje met spray. Op het doosje om het flesje staat "Vuurgevaarlijk" met een rode sticker en ik weet dat je van Nitroglycerine bommen kunt maken. In het flesje zitten 200 doses á 8,8 mg. Is dit een bommetje Antwoordman?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik dacht ook aan die koe, LOL. Maar je zegt dat heftig schudden toch gevaarlijk is. Niet hard gaan hollen dus met dat spul in m`n tas.
AWM
14 jaar geleden
Ho, ik zit je te bang te maken. Schudden is zo te lezen het probleem niet. Verhitting echter wel....
Een stomme reactie misschien; maar waarom vraag je het niet aan de vliegtuigmaatschappij waarmee jij wil vliegen. Zij zouden dat wel weten ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dat mag, die stof is zodanig verdund, dat het geen gevaar oplevert... Je kunt jouw flesje goed schudden, maar dat moet je niet proberen met een flesje geconcentreerde of 100% nitroglycerine... Het schudden is al genoeg om het te laten detoneren... En dat maakt een mooie steekvlam die je nog lang zal heugen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja met een dokterschrift en als het flesje dicht is.