Max 23 kilo of 23.9 kilo klm/delta meenemen vanuit USA?

Op de sites van KLM en Delta staat dat je 23 kilo mag meenemen op je vlucht van en naar USA (= alle intercontinentale). Nu is 23.9 ook 23 kilo maar lopen ze hier natuurlijk niet mee te koop. Ik heb wel eens begrepen dat 23.9 ook gewoon wordt gezien als 23 kilo. Is dit zo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Of het kan of niet is niet van te voren te zeggen. Officieel heb je gewoon 0,9 kilo overgewicht en kúnnen ze een kilo overgewicht in rekening brengen. Of ze dat doen hangt af van het humeur van de persoon achter de balie (en hoe jij je tegenover die persoon gedraagt!) en het tijdstip dat jij incheckt. Hoe meer passagiers er al voor je zijn, hoe strenger ze worden. Ze willen namelijk hun lading binnen de vastgestelde norm houden in verband met brandstofverbruik. KLM heeft bij mij nooit moeilijk gedaan, ook niet over 2,5 kilo, maar British Airways ging zeuren over 0,5 kilo. (Simpele oplossing: ik heb iets uit m'n koffer gehaald en in mijn handbagage gepropt. ;) )