Mag ik in het vliegtuig een grote sappige vrucht meenemen in de handbagage?

Als je met het vliegtuig reist, zijn er beperkingen aan vloeistoffen die je meeneemt in de handbagage. Maximaal een deciliter per verpakking, maximaal een liter in totaal, en alles in één hersluitbare plastic verpakking.

Nu nam ik laatst een mandarijn mee in de handbagage. Ik bedacht me dat zo'n mandarijn eigenlijk ook verpakte vloeistof is. In dit geval minder dan een deciliter, maar ik had hem niet bij de andere vloeistoffen in het plastic zakje gedaan.

Wat ik mij nu afvraag: is het toegestaan een grote sappige vrucht mee te nemen in de handbagage? Had ik bijvoorbeeld drie kilo sappige mandarijnen mee mogen nemen? Dat is namelijk meer dan een liter.

Of, nu we toch bezig zijn: had ik een watermeloen mee mogen nemen?

8 jaar geleden
9.4K
Ritsuka
8 jaar geleden
leuke vraag
Amadea
4 jaar geleden
Bij 'een grote sappige vrucht' denk ik bepaald niet aan een mandarijntje, maar aan een pomelo !

Antwoorden (2)

Ja, het is toegestaan om fruit mee te nemen tijdens de vlucht!
Wel zal je deze fruitstukken tijdens de reis op moeten eten. Sommige landen zijn namelijk erg streng met etenswaren. Houd er dus rekening mee dat het fruit bij aankomst het land niet in mag. Dit geldt niet alleen voor je handbagage, maar ook voor het fruit dat je in je koffer hebt zitten. Hier kunnen hoge geldboetes op staan. Zolang het fruit voor eigen gebruik is en je het tijdens de vlucht op eet, is er niks aan de hand.
escape
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dit klopt! Alleen als je van een EU land naar Nederland vliegt hoef je je fruit niet persé op te eten. Let op: wel mag je maximaal 5 kg per persoon invoeren. Dus 3 kg sappig perssinaasappels vanuit Spanje naar Nederland in je handbagage is geen probleem.
Altijd begrepen dat je niet veel vloeistoffen mee mocht nemen in je handbagage wegens het in elkaar knutselen van een vloeibare explosieven. Met het fruitsap begin je weinig. Oke je kunt een lampje laten branden op een citroen, maar dat is het wel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
Een min gegeven: Napalm receptje:
Can you make napalm out of gasoline and orange juice concentrate?
http://chemistry.stackexchange.com/questions/15606/can-you-make-napalm-out-of-gasoline-and-orange-juice-concentrate Tuurlijk heb je meer nodig dan alleen fruitsap, maar bedenk dat het zure karakter voor veel meer gebruikt kan worden dan alleen de smaak. Het wordt ook moeilijk om brandstof binnen te smokkelen, maar fruitsap kan juist een component zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dank je voor de verdere info