Met wel vliegtuigtype van Air Transat vlieg je van AMS (amsterdam) naar Toronto (YYZ)?
Ik ga binnenkort naar Canada, met Air Transat. Vlieg je dan met een boeing of wat? Welk vliegtuigtype krijg je dan meestal?
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.
Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.
Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Vliegtuigen. Vragen over auto's, boten, brom- en snorfietsen, fietsen, motorfietsen, openbaar vervoer, post en pakketten en vrachtwagens en transport vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.
Ik ga binnenkort naar Canada, met Air Transat. Vlieg je dan met een boeing of wat? Welk vliegtuigtype krijg je dan meestal?
Titel zegt genoeg
Ik las (rond het einde van een vlucht - oeps) dat het gedurende de gehele vlucht niet is toegestaan een GPS-ontvanger aan te hebben staan.
(Oeps... ik had een GPS-logger aanstaan, omdat het me leuk leek de vluchtroute achteraf te kunnen zien...)
Wat is de reden voor dit verbod? Een GPS-ontvanger is toch een passief apparaat, dat alleen maar de toch al aanwezige GPS-signalen ontvangt, en dat zelf geen straling produceert?
Ik zat in een Boeing 777. Daar zag ik vanachter het raampje dat er op diverse plekken op de vleugel "no step" staat.
Voor wie is die aanwijzing bedoeld, en wat gebeurt er als je toch op die plekken gaat staan?
De vluchtroute voor passagiers die het vliegtuig verlaten via de middelste nooduitgangen loopt over de vleugel. Met pijlen is aangegeven via welke route je over de vleugel moet lopen. Vlak naast die route staat de eerste aanwijzing "no step".
Voor de vluchtende passagiers kan die aanwijzing niet bedoeld zijn. Extra schade aan de vleugel is niet zo erg na een noodlanding. Als het gevaarlijk zou zijn om daar te gaan staan (bijvoorbeeld doordat je dan door de vleugel heenzakt en in de hete motor terechtkomt), zou de aanwijzing wel in felrood zijn gedrukt.
Is de aanwijzing dan bedoeld voor onderhoudspersoneel? Mag onderhoudspersoneel wel over alle andere plekken van de vleugel kuieren? En als ze op zo'n "no step" plek gaan staan, wat gebeurt er dan? Gaat de vleugel dan kapot, of loopt het personeel gevaar op verwonding?
Of is die aanwijzing voor een andere doelgroep bedoeld? Zo ja, voor wie dan, en wat gebeurt er wanneer de aanwijzing wordt genegeerd?
GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing