vanochtend wou ik met de trein reizen. Er stond 15 euro op me ov studenten chipkaart. Waarom kreeg ik de melding "uw saldo is te laag"?

Want een paar weken geleden kon ik wel met hetzelfde bedrag reizen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je moet minstens €20,- op je Ov hebben, wil je kunnen inchecken in de trein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/student/veel-gestelde-vragen.html#hoeveel-saldo-moet-ik-op-mijn-kaart-hebben-staan-bij-ns is het minimale saldo voor een studentenreisproduct tien euro.
Dat staat ook in de gebruiksaanwijzing (zie http://www.studentenreisproduct.nl/media/6193/gebruiksaanwijzing_srp_januari_2012_d3.0_120125.pdf). Van 16 juli tot 16 augustus is het zomerperiode voor het studentenreisproduct. Studenten met een weekabonnement reizen die periode met korting.

Omdat nergens te lezen staat dat in de zomerperiode een verhoogd minimaal saldo wordt toegepast, denk ik dat er een fout is gemaakt in de NS-apparatuur. En daardoor wordt jouw chipkaart gezien als een gewone persoonlijke ov-chip. En daar geldt wel het tarief van twintig euro voor.
Amadea
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat is misschien wel verstandig! Als het nog hersteld kan worden, scheelt dat een boel frustratie bij jouw medestudenten.