Hoe kan ik deze sticker verwijderen?

Ik wil graag deze stikker eraf halen zonder dat ik de lak beschadig iemand tips

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (12)

In de winkel is speciale sticker verwijderaar verkrijgbaar van HG en ook wel andere merken. Een zo'n flesje is vrij prijzig. Ik zou de goedkopere manier eerst proberen, een beetje warm water met een beetje afwasmiddel, de sticker steeds nat maken , op een gegeven moment laat de sticker los en kan je hem eraf halen. Daarna met een zacht doekje de rest van het plaksel eraf halen en het ziet er weer mooi uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het goed heb zit de sticker op een auto je hebt hiervoor speciaal stickerverwijderaar kan je bij de drogist halen en misschien weten ze het bij de garage ook wel.
Ik probeer sickers er zelf ook weleens af te halen met nagellak remover dit wil wel.Of nat maken met warm water dan kun je stickers er vaak ook wel afhalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
sickers moet stickers zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Glassex werkt ook goed. Maar dit is wel zo'n vervelende sticker, die heel erg plakt volgens mij, dus ik weet niet zeker of t hier ook werkt. Maar het beschadigt je motor vast niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ook een warmte blazer, kan even niet op de naam komen. het is een soort fohn maar hiermee raakt de sticker los (door de warmte) en kun je hem zonder beschadigen eraf halen

Toegevoegd na 3 minuten:
JE kunt ook gewoon met een goede fohn dit proces doen. Daarna loshalen (let op bij de fohn niet te dicht en constant op 1 plek, kan gaan smelten dan de sticker) eventueel met wasbenzine / alcohol / stickerverwijderaar plaklaag verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de sticker er eerst af peuteren en dan de lijmresten verwijderen met baby- of lampenolie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een haardroger probeer dat eens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier http://www.huishoudplaza.nl/Tips/art/1734/stickerresten-van-ramen-verwijderen wordt gesproken over Balbo. Ik heb er geen ervaring mee.

Denk dat je met een fohn de lak wel eens zou kunnen beschadigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer de sticker eens in te smeren met groene zeep in goed laten intrekken, en daarna de sticker voorzichtig los peuteren en daarna goed schoonmaken met een zeep oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een beetje lospeuteren en dan pindakaas eronder smeren. True story
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fohn inderdaad in laagste stand,ermee bewegen ,stukje van sticker af,kun je hem zo wegtrekken,wel even daarna wat wax op de lak,en opwrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een verfbrander voorzichtig warm/heet maken, sticker eraf halen en met spiritus de resten verwijderen
Makkie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Help! Geen sticker verwijderaar! Verwijder nooit stickers met sticker verwijderaar. Het is een bijtende stof.
In principe gaat deze sticker er af met warmte van een föhn. wees voorzichtig en neem je tijd. verwarm ook een iets groter gebied anders koelt dat het verwarmde gedeelte weer af. Als je een begin hebt blaas je warmte (geen hitte) onder de sticker en trek je die er heel langzaam af. Een verfbrander, hoe komen ze erbij? De randjes kan je later schoonmaken met petroleum of terpentine. loop dan meteen de auto even na op teer spatjes. Je moet terpentine of petroleum niet te veel aan de vingers krijgen, draag dus plastic handschoenen. Laat dit eventjes zijn werk doen want met veel wrijven krijg je al snel kleine krasjes.