Valt dit onder mijn garantie?

Ik heb een Galaxy Expert 28 Heer 28 7 speed fiets. Vandaag in de morgen remde mijn fiets uit het niets en het bleek dat mijn fietsketting vast zat (zie foto's).
Nu staat er onderaan mijn aankoopbon;

*bij normale behandeling, gebruik en onderhoud van de fiets, 1 jaar garantie tegen materiaal en constructiefouten op frame en de voorvork. Slijtage valt buiten de garantie.
(ik heb de fiets op 29/10/10 gehaald)

dus mijn vraag is valt dit onder mijn garantie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

Als ik je vraag zo lees lijkt mij van wel ,maar bedenk wel dat ze altijd iets weten te vinden om onder die garantie uit te komen.
Ik zou zeggen ga naar de zaak waar je hem gekocht hebt en vraag het daar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de ketting/derailleur is een kwetsbaar onderdeel. Als er iets of iemand tegenaan gestoten is kan dit zomaar gebeuren.
In het algemeen geldt dat de fabrikant moet aantonen dat iets niet door een fabricagefout is ontstaan, maar dit lijkt me een lastig geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou contact opnemen met de leverancier en vertellen hoe de verkoper reageerde want aggressie is niet normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn je ouders evt verzekerd voor rechts bijstand ? Vraag evt hulp bij ANWB bel naar kantoor in dh stuur de handelaar een brief dat je hem aan de garantie houdt . En dat je open staat voor een snelle elegante oplossing .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikzou dit voor de geschillencommsie gooien ( ff googlen) en dit gooien onder constructie fout omdat je je fiets( natuurlijk) uitstekend heb behandeld (hierin niet twijfelen steenvast je punt verdedigen)

Andere antwoorden (3)

Als jij hem normaal hebt gebruikt denk ik wel dat dat onder de garantie valt. Je mag aan nemen dat als jij hem alleen gebruikt om te fietsen dat dit niet gebeurt, dus garantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt er op je aan het achter uit trappen was terwijl je schakelde, dit is onwettendheid dus geen normaal gebruik. TIP, buig de del. Recht leg de keting goed en kijk of als het goed doet, en niet achteruit trappen bij schakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik de foto zo bekijk dan lijkt het erop dat je achterpad-bevestiging van je derailleur is afgebroken. Dit zou bij normaal gebruik niet mogelijk moeten zijn. Misschien is er een zwakke plek te vinden in het aluminium, een luchtbelletje of ander gekleurd deel, wat de breuk veroorzaakt zou kunnen hebben.

Gewoon langs de fietsenmaker gaan en het daar voorleggen. Zeer grote kans dat het in bovenstaande geval onder garantie zal vallen. Padje zelf kost ook maar een paar euro.

Succes.