Waar kan ik terecht voor een cursus fietsonderhoud, of zijn daar boeken over te krijgen?

Ik zit dus met vragen als, waarmee smeer je een ketting het beste, hoe stel je een naaf correct af zodat hij goed los draait, maar niet té los. Hoe herken je dat een ketting versleten is, hoe span je de spaken op een juiste manier. De boekjes bij een nieuwe fiets geven geen antwoord. Een website waar antwoorden op deze vragen staan zou ook al mooi zijn, maar het liefst een boek, of een cursus.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
1.2K

Het beste antwoord

Online cursus fietsonderhoud:

http://www.archeduc.be/online_fiets.html
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beide antwoorden helpen me, maar jou antwoord kan ik direct al gebruiken.

Andere antwoorden (1)

Buurthuizen geven vaak cursussen. Misschien kun je daar eens gaan voorstellen of ze ook een fietsonderhoud cursus kunnen opstarten. (zoek eerst wat medecursisten, dat kan wel helpen voor het buurthuis,om daadwerkelijk te zoeken naar n gepensioneerde fietsenmaker ofzo