Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het voor een ongetraind iemand reëel om 3 dagen lang 75km (per dag) te fietsen?

Hiervoor gebruik ik een normale fiets met 7 versnellingen en moet hierbij nog kampeerspullen meenemen. Ik heb praktisch geen ervaring met lange tochten.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Fietsen
6.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Da's 3 uur fietsen, moet wel lukken...
jc54
8 jaar geleden
Ongetraind.... houd het dan maar op 4 á 5 uur.
Met zadelpijn.......Maar wel te doen.
Amadea
8 jaar geleden
Ben je fysiek wel gezond, en sterk genoeg om vol te kunnen houden?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben best gezond, maar sport niet regelmatig
Erna55
8 jaar geleden
Fiets je helemaal nooit ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou toch eerst maar wat meer vooraf gaan fietsen om benen en achterwerk alvast wat in de stemming te brengen. Ook al omdat je aangeeft kampeerbagage mee te nemen en dat gewicht kost ook energie. Reken op ca 5 uur fietsen (bij een gemiddelde van 18km per uur) + evt. pauzes is het dus een dagtochtje. Het "probleem" is niet de afstand, maar dat je (ongetraind) 3 dagen ACHTERELKAAR deze afstand gaat fietsen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Koop een fiets broek ! Met zeem leer binnen stuk . Bij de Little in de aanbieding dacht ik . Zadelpijn is je grote killer en regen of hitte . Ja best te doen . Neem op tijd een loop en drink pauze . Dus loop wat en hou je rug warm .succes .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja hoor, is wel te doen. Zoals in de reactie al gezegd werd: reken een uur of 4-5 en je zal best zadelpijn krijgen maar dat overleef je wel.
Wel een tip als je pauze houdt, pas op met alcohol want dan kunnen die kilometers wel eens erg lang worden. Pilsje(s) op terras zijn erg lekker maar je kunt er zware benen van krijgen, zelfs als doorgewinterd fietser
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker