Heb ik een vergunning nodig als ik met 10 personen sloeptochten ga organiseren?

Wij hebben een grote sloep gekocht (6,50meter lang en 2,35 breed) wij willen gaan varen met 1 schipper en 1 bemanningslid en maximaal 8 passagiers. Hebben wij hiervoor een vergunning nodig?Wij willen dus een
bedrijfje starten die sloeptochten gaat organiseren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Boten
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op het moment dat jij er zakelijk mee gaat varen word het een beroeps vaartuig dus veranderen veel regels : groot vaarbewijs nodig
EHBO aan boord
Reddingsmiddelen
En zo nog veel meer dus zoek dat eerst maar eens goed uit

Antwoorden (2)

Voor zover ik weet heb je daar een watervergunning voor nodig, je kunt deze aanvragen bij je gemeente. Je betaald hier leges over, vraag dit 6 weken voordat je wil beginnen aan bij je gemeente, dan weet je zeker dat je vergunning voor de start binnen is. (Overleg voor de zekerheid even met een ambtenaar, welke vergunning er nodig is, zodat je wel de juiste aanvraagt).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor het varen met 10 personen zijn niet direct vergunningen nodig. Bedrijfsmatig werken vereist wel meer aandacht op het gebied van veiligheid, aansprakelijkheid, verzekeren. In sommige gebieden moet u echter wel een vignet/vergunning hebben om te mogen varen.