Dat zijn luchtkokers. Die dienden voor de ventilatie bij fruitladingen, waardoor temperatuur en vochtigheid optimaal konden zijn. Het schip was erg in trek bij de verschillende citrusplantages in Spanje, door zowel die goede ventilatie als de zorg die aan de lading werd besteed. Het was namelijk de tijd dat de sinaasappels nog uitsluitend per schip werden vervoerd.
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Plus. Mooie bron.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ https://coastalshipping.webnode.nl/coasters-1935-tot-nu/
Nooit geweten dat de borg schepen fruit vervoerden. 1954 was ook ver voor mijn tijd. En coasters waren nu eenmaal geen mammoettankers.