Kan het membraan van een drukvat vervangen worden? Hoe kan ik deteceteren dat het stuk is?

Toegevoegd na 33 minuten:
Het drukvat zit in m'n drinkwatersysteem aan boord. Als ik het ventiel indruk gebeurt er niets. Geen water maar ook geen lucht. Ook niet nadat ik met een voetpomp voor een auto 10 keer heb gepompt. Op die voetpomp zit een drukmeter. De druk loopt op tot 4 a 5 bar als ik de voetpomp indruk. Kom tie weer boven dan is de druk weer 0 bar. Ik snap er niks van.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je spreekt over een drukvat in een CV-installatie. Onderop dit drukvat zit een ventiel zoals bij een autoband. Als je het knopje in het buisje van dat ventiel even indrukt en er komt water uit dan is je membraan gescheurd en zit er water in het deel wat alleen samengeperste lucht zou moeten bevatten. Als er alleen lucht ontsnapt is het membraan nog heel. Je moet maar heel even drukken, omdat je anders de druk teveel verlaagt. Het is niet mogelijk om dat membraan te vervangen, je zult dan een nieuw drukvat moeten kopen. Toegevoegd na 14 uur: Zie ook de reacties bij de vraag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100