Wat is het verschil tussen de romp van een boot en een schip ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
3.8K

Antwoorden (3)

Niks boot en schip is het zelfde
Meestal word als verschil gehouden boot voor plezier vaartuigen en schip voor beroepsvaartuigen maar de wet kent alleen schip
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niets !! Maar er bestaan wel veel romp vormen . Hier simpel wat gegevens . De platte doos onderwater schip , voordelen , veel ruimte , stabiel bij zeg instappen , goedkoop maken , nadeel bij ruwe golven gevaarlijk geen diep onderwater schip . Dan de ronde of de v vorm , nadeel duur , kost ruimte , bij instappen beweegt de boot meer (zekerder de ronde vorm ) bij slecht weer veel meer stabiliteit door onderwater schip maar waait minder weg , boot kan veilig scheef gaan zeker met kiel . Snelle boten hebben vaak wel een platte onderkant om uit het water te komen (planeren)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eigenlijk is er idd geen verschil , maar door de benaming boot of schip word duidelijk wat voor vaartuig we bedoelen , dus kleine plezier vaartuigen ( bootjes en jachten ) dan de binnen vaartuigen ( droge lading schepen , passagier schepen , tankers ( voor cement , olieen , vetten levensmiddelen )
werkschepen voor aannemers werk , dan krijg je ook nog de zeevaart , ''de zeeboot'' onderverdeeld in ook div namen
bulkcarrier , voor grote bulk ladingen (bijv kolen of erts)
tankers ,passagiers schepen , een ook werkschepen
je ziet al al het bovengenoemde zijn vaartuigen , het ene heet boot of bootje en het ander heet schip of scheepje