Waar moet bij een yamaha buitenboordmotor van 3,5 pk 624 s o4676 de tweetakt heen bij de carburateur?

ik heb dus een yamaha 3,5 pk buitenboordmotor en kan hiervan niet vinden waar de tweetakt heen moet ik heb er wel een tank bij(in de kap) hier zit ook wel een benzineslang aan maar ik weet niet waar ik deze aan vast moet maken
en hoort er op deze motoren ook een luchtfilter te zitten
ps hij komt uit japan en er staat het nummer: 624 s 04676 op

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Boten
2.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je nu dat er wel een slang aan het tankje vast zit maar dat die niet naar de carburateur gaat?

Antwoorden (2)

Buitenboordmotoren hebben een losse benzinetank, daar moet de tweetakt olie in.

De benzinetank hoort op de bodem van het vaartuig te worden geplaatst en vast gemaakt zodat deze niet kan overboord slaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een 3,5 pk Yamaha heeft een ingebouwde benzinetank en geen aansluiting voor een externe tank.
Vaak bij kleine buiten boord motortjes hebben ze GEEN aparte olie tankje , het heet dan ook niet voor niks MENG smering . Dus de olie inde benzine tank 1 op 20 ?? 1. 15 ? Raadpleeg daar voor echt de importeer of dealer . Wat ook nog kan !!!! Is dat je al een viertaktmotor hebt !! Daar hoeft GEEN mengsmering in ! . Daar stop je gewoon euro in . Maar daar zit net als bij een (zeg) auto motor een olie (Carter) reservoir dus de motor smeert zich zelf . Grote kans dat het laatste het geval is want de markt heeft de opdracht Vd overheid op te houden met 2 takt . Waarom ? Vanwege het constant verbranden van olie , daarom stinkt 2 takt zo . Na een bepaalde datum mag een 2 takt motor niet meer worden verkocht . Met die nr's kan ik niks mee .:( misschien wel de importeur . Succes. .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een 3,5 pk Yamaha is een al wat oudere tweetakt motor die draait op mengsmering 1 op 100. Gebruikte tweetaktmotoren mogen verkocht blijven worden. Na 2007 moeten de nieuwe bb motoren voldoen aan scherpe milieueisen. Als een fabrikant dat kan bereiken met een tweetaktmotor mag deze gewoon in de handel worden gebracht, Evinrude levert de ETEC, dit is een tweetakt met directe inspuiting die voldoet aan de milieueisen. De meeste fabrikanten zijn echter overgestapt op viertakt motoren.