Hoe komt het dat een wagen met gasinstallatie enkel op ofwel benzine ofwel op gas uitstekende prestaties levert ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap je vraag niet. Waarmee wil je een vergelijking?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan niet. Een auto op gas geeft veel sneller storingen dan een auto op benzine.
Bij de ouderwetse carburateur was gas nog het gemakkelijkst, maar ook niet storingsvrij.

Het beste antwoord

een auto die op gas en op benzine rijdt, leveren bijna allebei dezelfde prestaties.
Een motor die op benzine werkt, ziet er het zelfde uit als een motor die op LPG werkt, de principes van de motor blijven gelijk. tot in tegenstelling van diesel motoren. Deze motoren verbranden op een hele andere manier het brandstof.

daarom zal je ook nooit een auto vinden die op zowel LPG als diesel rijdt.

Het enige verschil dat ik weet is dat LPG heter word dan benzine, hierdoor verbranden de kleppen ook eerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ha, die Johnny222;

Dat verschillende brandstoffen moeten kunnen draaien. De motor is ontworpen voor benzine en zal daar de beste prestaties en het gunstigste verbruik mee leveren, al worden de verschillen wel steeds kleiner. Als je een motor zou aanpassen en afstemmen op het verbranden van enkel LPG zou die wel eens beter kunnen gaan presteren dan deze oorspronkelijk op benzine deed. Het verbruik zal echter altijd wel een fractie hoger blijven omdat LPG per liter een lagere calorische waarde heeft dan benzine.