Wie is er fout bij deze aanrijding?

Ik (bestuurder A) rijd met 20 km/h het voorsorteervak in en auto van rechts slaat linksaf en rijdt daarbij over mijn haaientanden. Deze snijdt mij als het ware de bocht af en ik raak hem dus tegen de zijkant achteraan. Wie is hier fout?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
5.1K
TurfGraver
4 jaar geleden
Lastig geval, auto A mag daar wel staan naar een ander auto (ook al mag deze daar niet komen) van achter aanrijden...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Laat de verzekering dit maar beslissen. Trek niet meteen het boetekleed aan!
Succes
LeonardN
4 jaar geleden
"en IK raak hem dus tegen de zijkant achteraan." Als je nu stilstond en hij jou geschampt had, had het nog een ander verhaal kunnen zijn, maar nu rij je dus iemand aan die op een voorrangsweg rijdt.
Dat de B daar niet zou mogen rijden, haal ik nog nergens uit, dat deze niet over de haaientanden zou mogen rijden zoals mensen hier lijken te stellen, die regel ken ik niet. In mijn optiek is A hier sowieso fout als deze rijdende is. Overigens (maar dat staat even los van de zaak) zouden met wat andere lijnen deze situatie makkelijk te voorkomen zijn.
Het pad wat B nu kiest is niet zo gek gezien de curve van waar hij naar toe rijdt.

Antwoorden (1)

Bestuurder B heeft voorrang op A dus A zit fout. B rijdt op een voorrangsweg.
Was dit een examenvraag?
4 jaar geleden
HeerVoldemort
4 jaar geleden
Maar B houdt zich niet aan zijn plaats op de weg. Dat zou een mooie zijn, rij je op een voorrangsweg en kan je op de verkeerde weghelft rijden maar bij een aanrijding niet fout zitten omdat je voorrang zou hebben.