Als je je auto schorst en je rijdt ermee in het buitenland, ben je dan nog wel verzekert?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Nee, want een geschorste auto 'bestaat niet' (heeft geen geldig kenteken) Dus:
-hij kan niet verzekerd worden.
-je mag er niet mee rijden, ook niet in het buitenland, want die auto heeft geen geldig kenteken.
9 jaar geleden
Computoon
9 jaar geleden
Een geschorste auto heeft nog steeds een geldig kenteken, alleen mag je er niet meer mee rijden. Op het moment dat je de schorsing opheft of de maximale schorsingsduur van een jaar voorbij is, krijg je geen nieuw kenteken of iets dergelijks. De enige reden om het kenteken te schorsen is dat je een auto lange tijd niet gebruikt en daarom geen verzekering, motorrijtuigenbelasting en APK wilt betalen. Een geschorste auto kan echter nog steeds verzekerd zijn, namelijk als de eigenaar van de auto besluit om de verzekering te laten doorlopen. Het is alleen niet verplicht. Er kunnen goede reden zijn om de verzekering te laten doorlopen. Een auto kan namelijk ook verzekerd zijn voor schade ten gevolge van brand, blikseminslag, storm of diefstal (en zo'n schade kan zich ook voordoen als de auto met geschorst kenteken op particulier terrein staat).
tinus1969
9 jaar geleden
De vraag is, of de verzekeraar zo'n geschorste auto wel accepteert. Voor de goede orde; een geschorste auto mag ook in het buitenland niet rijden. Los van hoe het formeel precies zit (bestaat het kenteken nog), het hele idee van schorsen is, dat je er niet de openbare weg mee op mag -ook niet in het buitenland.